Friday, March 30, 2012

Terima Kasih Atas Segalanya......


Terkadang bila kita melepaskan seseorang 
Bukan kerana kita berhenti mencintainya
Tetapi kerana sebesar apa pun usaha kita
Dia tetap tidak akan mencintai kita

Ingat, kita jangan bermusuh dengan 
Orang yang pernah bertahta di hati kita
Bila terputusnya kasih sayang itu
Maka suatu ikatan yang pernah terjalin itu
Hanya akan meninggalkan kenangan
Suatu kenangan yang abadi buat selama lamanya

Apabila kita redha dan sabar 
Dan ujian itu buat kita lebih baik
Insyaallah Allah akan berikan kita
Kisah hidup yang lebih sempurna

Ingatku Dalam Doamu

Ku Menangis Kehilangan Mu

Niat Hati Tak Nak Berpisah

BILA CINTA DIDUSTA

Mengulit Kenangan

Gugurnya Bunga Cinta

Sunday, January 8, 2012

APA ADA DENGAN 901?


KATAKAN TIDAK PADA 901
Bila kerajaan bagi kebebasan bersuara,macam2 perkara yg xelok berlaku...bila kerajaan xbg kebebasan bersuara,diorang akan ckp lak kerajaan ni kerajaan kuku besi.. kita ada kehakiman negara,negara demokrasi tp sesetengah pihak suka buat huru hara dgn membuat demonstrasi jalanan,perhimpunan haram yg menganggu keharmonian.sbb itu pembangkang nk sngt ISA dihapuskan kerana bla diorang buat huru hara dlm negara,diorang xkena tangkap ISA.Tengoklah pihak yang cuba menggunakan mahasiswa..jangan la rosakkan mahasiswa kita ni...demonstrasi jalanan hanya sia2 je.. 

Polis....
Bila diorang ingin merusuh,buat huru hara,xkn polis nk duduk tgk je smbil main fb??bila diorang ingin serang polis,xkn polis nk biar je diorang pukul polis??bila polis bg amaran,tp diorang xnk bersurai,xkn polis nk tngu smpai subuh??bila diorang guna kekerasan,xkn polis nk guna kelembutan lak?? PRU13 makin dekat..bila makin dekat,byk perkara yg xelok berlaku..masa pemerintahan DR MAHATHIR dlu saya punya idola,xda pihak pn yg berani buat kecoh dlm negara.....nk buat demonstrasi jalanan pn xda sape berani...
Cuba tengok NEGARA yg mengalami masalah politik...
LIBYA,slepas kematian muammar gadhafi,diorang punya negara lum ag aman..
IRAQ,slepas kematian saddam husen,diorang punya negara lum ag aman...
AFGHANISTAN,slepas kematian ossma ladein,diorang punya negara lum ag aman..
semua tu disebabkan POLITIK,masing2 ingin merebut kuasa smpai sangup jd pembelot,bersekongkol dgn negara luar tuk jatuhkn pemimpin sendiri....

Memang benar la kata Nabi Muhammad s.w.a.
Islam akan rosak bukan kerana orang luar,islam rosak disebabkan oleh perbuatan orang islam sendiri.Sebagai contoh,tengoklah dunia politik dalam Malaysia sekarang,masing-masing ingin menjatuhkan kaum sendiri.Orang bukan islam pula senyum melihat sesama islam bergaduh.Mmg benar kata nabi Muhammad,fitnah akan bermaharajalela.tengoklah sekarang sekeliling kita,masing2 menabur fitnah kerana ingin merebut kuasa.Kebenaran akan muncul jua.yang salah akan menerima hukuman yang setimpal...Kita tunggu 9 Jan ini segalanya akan terjawab!



"Justice for Saiful"

Justice4Saiful901



Ayuh rakyat Malaysia kita sokong Saiful Bukhari mangsa liwat kepada Anwar Ibrahim yang mana pada 9 Jan nanti keputusan penghakiman akan keluar.

Saiful Bukhari tidak punya pengaruh, wang, pengikut sepertimana Anwar Ibrahim maka kita lah rakyat Malaysia yang sayang kepada keadilan undang undang untuk menyokong beliau.....



Yang Hak Pasti Berdiri. Yang Bathil Pasti Jatuh.

Friday, January 6, 2012

HEPY NEW YEAR


SELAMAT TAHUN BARU
SEMOGA MALAYSIA TERUS 
AMAN MAKMUR SEJAHTERA
1 MALAYSIA

Monday, December 12, 2011

OMBAK RINDU


malam kau bawalah rindu ku untuk dirinya yang jauh dari ku....
agar dia tidak kesepian selalu rasa ada cinta agung.....
hanya mampu berserah moga cahaya tiba nanti....



Saturday, November 19, 2011

MALAYSIA BOLEH!


Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Akan tulus a a ai aishiteru
**********************************

Thursday, November 17, 2011

Aishiteru



Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
saat ku harus bersabar dan trus bersabar
menantikan kehadiran dirimu
entah sampai kapan aku harus menunggu
sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
kadang kuberpikir cari penggantimu
saat kau jauh disana

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan
saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiranku melayang
tak tentu arah tentang dirimu
apakah sama yang kau rasakan

walau raga kita terpisah jauh
namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku
kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
percayakan kesetiaan ini
akan tulus a a ai aishiteru

hapus sendiri pikiran melayang terbang
perasaan resah gelisah
jalani kenyataan hidup tanpa gairah
banyak segala misi dan ambisimu
akhiri semuanya cukup sampai disini
dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
kumohon kau kembali


Disaat Aku Mencintaimu


Mengapa kau pergi
Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu
Berharap engkau jadi kekasih hatiku
Malah kau pergi jauh dari hidupku

Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta
Semoga engkau kan mengerti
Tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Maaf sungguh ku tak bisa
Untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta
Aku inginkan diri mu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta


Wednesday, November 16, 2011

Wajah Siapa Di Hatimu


Wajah siapakah yang dikau cari
Setelah dikau mengecewakanku
Senyuman siapakah yang masih dikau nanti
Untuk mengisi kekosongan jiwa

Lembutnya lidah mengucapkan kata
Melafazkan dendammu rindukanku
Padamu hanayalah aku yang dapat menghiburmu
Dan jua melenyapkan keresahan

Tapi kini tiada lagi
Senyuman manis dan tawa mesramu
Terbiar aku...
Keseorangan...

Derita melanda
Mengganggu hatiku
Mengapa begini
Berakhirnya dunia
Cintaku... sayang

Kembalilah dikau dalam hatiku
Terangilah segala kegelapan
Nyalakanlan semula obor cinta kita
Agar damai hatiku dan hatimu....

Ku Pendam Sebuah Duka


Bercinta sudah lama
Berkasih dan bermesra
Sedang enak membuai rasa
Perpisahan tercipta

Mengapa sementara
Cerahnya cinta kita
Mendung tiba tiada ku pinta
Gelapnya suasana

Walaupun hatiku
Amat berat melepasmu
Dan rintangan mendatang sayang
Terpaksa kuleraikan

Seandainya...
Kita harungi jua
Kelak punah semua sayang
Mimi yang kau harapkan

Ku pasti kau kembali
Menyatu dua hati
Lebih elok cari pengganti
Tiada kau menyendiri

Tak guna disesalkan
Hakikat percintaan
Mungkin terpendam kenikmatan
Sebalik perpisahan...


Saturday, November 12, 2011


Kita bertengkar, kita semakin mengenal.
Kita menyakiti, kita semakin mencintai.
Kita menghindar, kita semakin merindukan.

Friday, October 28, 2011

Monday, October 3, 2011

MACAM BISKUT !!!


   Alahai macam BISKUT... Kejap ada kejap tak ada.... Kejap ada kejap tak ada...

Berabad telah kita bercinta
Mengapa kini engkau berubah
Sedangkan aku masih kekal setia
Mengharap kasih menjadi bintang jiwa

Mana janjimu akan setia
Menyayangi ku siang malammu
Melindungi dari bara sengsara
Mempertahankan mahligai bersama

Kini tiada erti memberi janji
Janji manis mu dulu
Hingga jadi api membakar dada ini

Hati ini hancur dan luluh kerana mu
Hati ini hancur dan luluh kerana mu
Tergamak kau berpaling dan teguh memilih dia
Semenjak hatimu dicuri jelita

Hati ini hancur dan luluh kerana mu
Hati ini hancur dan luluh kerana mu
Seandainya ada lagi cinta di hati ini
Akan kubenamkan sepi hanya selamanya

Semalaman di cermin kenangan
Jari berdarah diretak setia
Menanggung luka di sebalik senyuman
Hanya kerana aku seorang wanita

Lemah dunia halanya
Hati kecewa dengan janji manismu
Kini jadi api membakar dada ini

Friday, September 30, 2011

Bila Cinta Berakhir ?


Bila cinta berakhir
Musnahlah segalanya
Kalau kau pergi dulu
Tiadalah ertinya

Usahlah pergi dulu
Sebelum hasrat tercapai
Agar kita bersama
Seperti selalu

Terimalah ku kembali
Hanya takdir yang menentukan
Berbanyakkan bersama
Supaya tak di persiakan

Jagalah diri jagalah diri selalu
Jangan dipermainkan janji-janji dahulu
Cubalah usaha agar ketenangan kembali
Semoga kitakan jadi
Seperti dua insan bercinta

BERSERAH AGAR KITA MENJADI SEPERTI "DUA INSAN BERCINTA..........."

Wednesday, September 21, 2011

Yang Terindah Itu Hanya Sementara.....


Hingga bila aku harus tunggu & sabar menanti....Bila datang & perginya tidak aku sedari... Bila sudah tiada kasih dihati, di campak di buang sesuka hati... Tiada lagi kata kata manis yang ada hanya kata kata nista, sungguh aku terguris dengan perbuatanmu... Tapi percayalah, tiada sekelumit rasa sesal di hati saat berkasih denganmu...
Dahulu susah & senang kita bersama... Gelisahnya rasa dihati bila disaat kau sedang berduka... Aku datang hiburkan hatimu menghulur tangan membantu setakat yang mampu. Bila lihat kau tersenyum, rasa riang sangat hati ini... Gembira tidak terkira saat bersama, ibarat dunia kita yang punya... Akulah bulan engkaulah bintang... Kita berjanji untuk sehidup semati....Oh indahnya bila dikenang hingga tidak aku sedari menitis air mata ku disaat ini...
TAPI DI MANA JANJI JANJI MANIS MU....? Kecewa ku sendiri...
Kini tiada lagi yang ada hanya sebuah mimpi... Ingin aku berterima kasih padamu kerana sudi meminjamkan kasih sayangmu pada aku walau untuk seketika, sungguh aku hargainya, sungguh bahagia saat bersama walau hanya sekelumit cuma... Walau berat untuk aku akui yang aku bukan tercipta untukmu tetapi aku harus akui kasih sayang antara kita hanya setakat di sini sahaja... Ku rela dalam keterpaksaan melepaskan kau pergi disaat kau sedang meniti kebahagiaan diatas kedukaan hatiku ini...

"YA, AKU HARUS PERCAYA PADA TAKDIR... KITA HANYA MAMPU MERANCANG TETAPI ALLAH YANG MENENTUKAN SEGALA GALANYA..."

Dari jauh ku doakan semoga ALLAH senantiasa melindungi dirimu & Kau peroleh KEBAHAGIAAN di sana....

Jadikan saat suka & duka kita bersama, suatu KENANGAN YANG ABADI... Terima kasih atas segala galanya....Yang Terindah Itu Hanya Sementara....

Ya Allah kau kuatkanlah semangat aku ini untuk meneruskan hidup... Tenangkan hatiku ini... Aku memohon kepada mu Ya Allah agar kau pimpinlah aku, bawalah aku ke jalan yang kau redhai... Sesungguhnya hanya pada Mu ku berserah.....

Monday, September 19, 2011

Berdua Bersatu



Kenapa cinta kita
Selalu saja diduga
Bagai ada tak merestu
Kita berdua bersatu
Atau mungkin kau dan aku
Ditakdir untuk berpisah
Walaupun melawan arus
Kita berdua bersatu

Seringkaliku mendengar
Patah tumbuh hilang berganti
Tetapiku tidak mahu
Cinta selain darimu
Jika denganmu salah
Kutak mahu yang benar
Jika denganmu rebah biarlah kutercalar
Walau dilanda badai
Kusanggup kerna ku mampu
Kita berdua bersatu

Jika denganmu kabur
Kutak mahu yang jelas
Jika denganmu hanyut
Biarlah aku lemas
Walau dilanda ribut
Kusanggup kerna kumampu
Kita berdua bersatu...

Friday, September 16, 2011

Selamat Hari Malaysia


Salam 1Malaysia, Selamat Hari Malaysia kepada semua "RAKYAT MALAYSIA" Saya bangga menjadi ANAK MALAYSIA...Marilah kita semua bersatu padu mengekalkan perpaduan & menjaga keamanan agar Malaysia terus AMAN & DAMAI...Tanah Tumpahnya Negaraku..... "MERDEKAAAAAAAA"

Sunday, August 21, 2011

Lama giler tak terjah !

Ya Allah lama giler la weh tak terjah blog aku nih...aishhh apa kes eah sampai tak da masa langsung nak intai My Bling2 nih... Masa tak da ker @ aku yang tak peduli pada masa... hahahaha apa punyer lawak aku merapu nihhh...

Insyallah lah mud berblog da kembali semula..bukan merajuk pada sesapa @ patah hati pada sesapa pun tapi tak tau nak habaq awat la malas sangat nih...ishhh3 u saka pergi jauh jauh...hahahaha..

Tengah kumpul mud & idea nih...perah2 sampai keringat basah, Oks uOlss nanti aku update eah entry2 yang best punyer..hehehe...

Kita berjumpa lagi nanti uOlss Selamat berpuasa & Selamat menyambut hari raya adilfitri Maaf zahir batin :)

Tuesday, May 24, 2011

Nasik Lemak Oh Nasik lemak!


macam ni ler upernyer sikit2 nasik lemak akak tu,
xsempat nak tangkap gambar dah licin hehehe..


Saje nak citer sesambil mata nak terlelap nih...
Tersebutlah al kesahnyer.....pepagi tadi teringin ler sangat nak makan nasik lemak bawah pokok!ha jangan tak tahu kat shah alam nih memanglah payah nak jumpa nasik lemak bawah pokok..yang ada pun nasik lemak dalam restoran hurmm kemain jemuuu...semuanya bila bungkus yang duk bubuh dalam polistrin hishhh bosannn bosannn bosannnnnn!!!
So tetiber teringat nasik lemak akak 'tu' yang duk bawah pokok!memang sedap lah nasik lemaknyer lebih2 lagi buh udang pastu mintak sambal lebeyyyy..perhhh leh tahan la sedapnyer...ramai orang tak terkata...berkerumun orang tunggu turn...tapi tak tipulah pelanggan2 yang beli nasik lemak kat akak 'tu' kan semua berdisiplin tauuu...nak tau kenapa,ha sebab bila tiba turn sapa pula lepas tu...dengan telus pelanggan lain akan tunjuk orang yang turn seterusnya...paham dak aku citer nih hahahaha...kira macam orang amik tiket giliran kat pejabat pos laaa 'telusssss' kahhhhh3...tapi kena sabar menantilah sebab ramailah sangat orang,sampai sorang beli berbungkus2 walhal kita cuma nak beli sebungkus jerrr...hahaha kecosss lebeyyy...
So berbalik pada moteppp yang aku nak citerkan nih!terkejot berok aku arini...maklum ler dah lama benor tak beli nasik lemak akak 'tu' so pagi nihlah baru beli...kemain excited cari kawan ajak teman p beli...dah kawan pun terjebak sama beli walhal dia dah kirim makanan kat orang lainn...hahahahaaa..
Jadi campur campur aku punyer sebungkus,kawan yang teman tu sebungkus campur sorang kawan lagi kirim sebungkus....memasing ngan pilihan lauk bagailah...ok aku lauk 'ayam goreng + udang sambal,kawan yang meneman tu 'rendang daging + udang sambal & kawan yang mengirim tu lauk 'telo mata + udang sambal' pastu cakap kat kawan yang teman pakai duit awak dulu yer sebab duit saya BESAR poyosss jerkan,konon duit besar macamlah banyak duittt...hehehehe..
"Ok dik semua RM18.50"
Haaaaa telan air liur aku dibuatnya....3 bungkus nasik lemak RM18.50....telan air liur banyak2 pun tak rasa nak tercekik...hahahaha terkejut badak lah amat sangat aku nihhh!haishhhh...mahal gilernya akak ni punyer nasik lemak!pastu aku tanya kak "yang ayam+udang bape" akak 'tu' jwp "RM7.50" haaaaa gulpppp telan air liur lagi aku.....kak yang telo mata + sambal udang bape? akak 'tu jawap "RM5.00" gulppppp lagi kali keduaa...kak yang rendang daging + sambal udang bape???akak 'tu' jawap RM6.00...gulpppppp mahal gila dah akak ni meniaga macam makan kat restoranlah....salu kalu nasik lemak harga RM7.50 kira termasuk ngan teh ice lah!!!!!!!ini tidak,nasik lemak ajer gilaaaa kawwww2 mahal wooooooooooo!!!hala balik dalam keta aku ngan kawan dok mencongak mengira menambah menolah harga sebenar yang aku rasa agak terlalu keterlaluan...meniaga bawah pokok jer tapi harga melampau lampauuuu...akak akak naper lah mahal sangat!
Bukan aku tak mampu nak bayar atau bukan aku takder duit nak bayar atau bukan aku nak berkira sangat setakat nasik lemak tuuuu.tapi melampau sangatlah akak ni jual,dulu takder ler semahal gini harganya....agak2 dalam 3 bulan dah aku tak beli nasik lemak dia...arini jer rasa tingin yang amat2 benorrr...tapi takperlah aku halalkan sebab aku makan pun licinnnnn,ayam tinggal tulang,udang seinci pun tak tinggal janggut hahahaha mana ler nak tinggal janggut coz memang akak 'tu' kopek udang togellah...sambal pun sedap kira halal lah kakkkk....tapi nak beli lagi tu tak pastilah lagi,sebab ini dikira peniaga cekik darah nak mampos punyerlah!harga kalah makan dalam restoran!kerajaan belum naikkan gaji kita depa awal2 da naikkan rega makanan!!!!!!!haishhhhhh............
So aku makan kul 10.30 pagi tadi hingga kini kenyang sampai mata terbuai2..mana tak kenyang giler ditambah lak ngan sebungkus teh ice john,tbaekk punyerrrrr....hurmmm tinggal sisa 20minit g nih nak tidoq satlahh....sat ni wat kijer tkuapppppp kuappppp hahahahaha..............zzzzZZZZ"

Friday, May 20, 2011

Kisah Hati ~


Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu
Hanya sempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin tidak bersama
Hadir di angkasana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin tidak bersama
Biar ku setia menjaga cintamu

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

Thursday, May 19, 2011

Hari Ibu ~


Alhamdulillah...

Belum terlambat untuk aku postkan sesuatu sempena Hari Ibu'

 Selamat Hari Ibu aku ucapkan istimewa buat mak ku Normah Mohd Zain....yang telah melahirkan aku ke dunia ini...aku bersyukur Ya Allah kerana engkau memberikan kesejahteraan kepada kami adik beradik...Walau hidup kami dalam kesederhanaan tetapi kebahagiaan kami sekeluarga sungguh mendamaikan hati ini.Sesungguhnya Ya Allah aku memohon kepadamu kau berilah kesihatan yang baik kepada ibuku,kau panjangkanlah usia ibu ku Ya Allah & kau peliharalah kami adik beradik dengan penuh rahmatmu...

 
Bersempena dengan hari ibu sekali dengan besday mak yang jatuh pada 4 Mei genap usia mak 61 tahun...umur mak jer meningkat tapi awettt muda lagi tauu hehehe...dan tak luper besday my anak buah ku syg Nur Arissa yg jatuh pada 7 Mei genap usianya 6 tahun...seorang yang comel,pijak,pandai,cerdik petah berkata kata....itu lah dia "suk" panggilan manja aku padanya...kemain seronok bawak mak makan steamboat kat Kayangan...kami adik beradik berkumpul besama meraikannya...kemeriahan terasa walau terasa ada sesuatu yang berkurangan...AYAH satu nama yang terpahat utuh di hati kami..walau sambutan kali ini tanpa arwah ayah,sayu sesekali menyapa kami...semoga arwah ayah tenang di sana Al fatihah.







                                                                              






~SELAMAT HARI IBU~