Wednesday, March 9, 2011

D'Kayangan Steamboat

Malam makin larut awan makin kelam jibam jibam... mata pedih ngantuk nih.. tp lawan mata,nk gak post entry nih... dkt sminggu bru nk cite psl nih!haissh nmpk sgt bz..hahaha... so nk share la story skit malam jumaat lepas 4.3.2011,yang mana siangnya waktu rehat aku makan stemboat kt johnny's... hehehe betol2 aritu hari steamboat sedunia... malamnya pula puspanita ada wat majlis tuk meraikan ajk2 lama yang telah berjuang mempertahankan ibu pertiwi hehehehe... puspanita ni satu badan amal kira2 kebajikan la tuk suri rumah & wanita... kira puspanita psa ni agak aktif la jga kire2nya...

So untuk menghargai jasa2 & pengorbanan mereka2 yang telah berbakti ni maka telah di adakan majlis makan2 kt D'Kayangan Steamboat seksyen 13 shah alam selangor... ala dkt2 ngan stdium s.alam jerk xjauh gak ngan poli hnya beberapa kilometer jer.. kira kalu jalan kaki dari poli ke tmpt steambot tu peloh banjir lah gak tapi rasa2 leh la sampai hahaha...



So majlis makan2 2 diadakan jam 8mlm... rmai gak lah yang sudi hadir.. tapi nak citer lah,masa sampai2 je depan acapella 2 terus nampak tupai2.. dalam hati berkata 'lah ada tupai2 kat sini,tak aku tahu :)' tupai2 bkn yang serangga yang lompat2 2 tau... tupai2 tempat makan yg agak famos 2 lah!!!pehtu nak cari paking punya lah payah penuh ketaaa... lagi pulak aku bwk keta,kalu tau lah paking payah aku naik komuter ajeh hahahaha lawak bengong!tau paking susah payah,aku naik keta ngan nik ajer lah!tapi nak wat cmner sbb nti nak balik arah lain2...



Last2 dpt gak lah paking..tkedek2 la jalan menuju ke tempat yg nak dtuju 2!dari jauh dah nampak penuh,ramai gak yang datang makan sini bwk family... meriah suasana... then aku pun tuju la ke tempat meja yang dah di tempah..sampai2 terus salam pelok2 ala3 sopan gitu... mmg sopan pun kan aku...

Cop kusi yang meja nya nampak best skit trus buh handbeg,takot nti orang duk tempat aku lak.padahal byk g kusi yang kosong hahaha... pehtu kak yus cakap,ok2 manja leh la p amik pilih kt dpn 2... amik lebih2 yg sedap2 kita makan... aku pun apa lagi ibarat menyondol bantal busok,bangun p pilih2 benda2 yg di hajati..

Perhh penuh berpinggan2 pilih...banyak menunya rambang bijik mata dibuatnya... udang,ketam,lala,kerang,mentarang,bola2 smua ada lah!abc, cwndol kna presss sndiri..dia punyeh pcicah sos perhh siap ada black paper,cili potong xtahan sedappp :))) adengan rendam merendam,makan memakan pun bermula lah!hahaha... penuh meja semua orang...kami saja 4 meja kesemuanya meriah2..so masa ngah makan mana leh cakap kan...so korunk2 layan dulu gamba2 nih,mesti korunk2 terliurrnyaa!aku nak makan jap eahh,hahahaha..sluurrppppppppppp......







Tu dia macam2 adaaa noo....sedappp memang sedapp...puass memang puasss...sok2 nak datang lagi lah :)) so sebelum balik tangkap gamba ramai2 wat kenangan :)


So kepada korunk2 yang nak makan steamboat ni, aku suggest kn korunk p lah makan kt tempat ni...mmg puas hati lah,sedapp,murah memang baloi berbaloi-baloi :)))))

4 comments:

  1. steambot lagi, leh kurus ni, makan makan camnih...
    takpenah gi lagi restoran tupai2 tu...mesti sedap kan...

    ReplyDelete
  2. kuwussss???hehehehe xda gak kuwus2 nya lg ha...hahaha...kira ok gak lah mkn sni murah,byk plihan yg pnting sodapp..yg tupai2 nih sy xtry gih...nti nk kna cba gk nihh..hehehehe...

    ReplyDelete